Grupa Mică Ghioceii de la Grădinița „Elena Farago” din Craiova s-a implicat activ în cadrul acestui proiect, iar activitățile realizate au fost gândite astfel încât să fie atractive și accesibile celor mici. Copiii au avut ocazia să observe modelele geometrice formate în natură, să exploreze culorile și formele din jurul lor și să participe la activități practice, cum ar fi crearea de colaje și lucrări artistice din materiale naturale precum frunze, pietre, ramuri și flori. Un alt punct de atracție al proiectului a fost organizarea unor sesiuni de observație a schimbărilor sezoniere, prin care micii cercetători au învățat despre cum se schimbă natura pe parcursul anului și despre importanța protejării mediului înconjurător. Activitățile de grup au încurajat copiii să colaboreze, să își exprime ideile și să dezvolte abilități de rezolvare a problemelor prin observare și experimentare.
Învață prin joacă: un mix între știință și artă
Unul dintre aspectele cele mai interesante ale acestui proiect este integrarea artei în procesul de învățare științifică. Activitățile de creație au fost un mod ideal prin care copiii au învățat concepte de matematică și știință într-un mod accesibil, prin utilizarea culorilor, formelor și texturilor naturale. De exemplu, copiii au învățat despre simetrie și forme geometrice prin explorarea petalelor florilor sau a frunzelor de copaci, iar prin intermediul desenelor și colajelor, au avut ocazia să își exprime propriile descoperiri despre lumea înconjurătoare. Această abordare holistică nu doar că le stimulează curiozitatea, dar contribuie și la dezvoltarea unui set de abilități fundamentale, precum gândirea critică, creativitatea, colaborarea și abilitățile motorii fine.
Proiectul „Patterns of Nature, Colors of STEAM” promovează, astfel, o învățare activă și dinamică, care pune accent pe experiențele practice și pe explorarea directă a fenomenelor naturale.
Importanța sustenabilității și a educației ecologice
Un alt obiectiv important al proiectului este educarea copiilor în ceea ce privește importanța protejării mediului și a sustenabilității. Folosirea materialelor naturale și a resurselor din natură pentru activitățile educaționale este un mod de a-i învăța pe copii să aprecieze și să protejeze mediul înconjurător, având în vedere impactul pe care fiecare acțiune umană îl poate avea asupra planetei. În plus, proiectul încurajează dezvoltarea unor comportamente responsabile față de natură și le oferă copiilor o înțelegere timpurie a importanței protejării resurselor naturale pentru viitor.
Prin proiecte internaționale de acest tip, copiii sunt încurajați să învețe nu doar despre lumea înconjurătoare, ci și să devină cetățeni responsabili ai unei lumi din ce în ce mai interconectate.
Astfel, „Patterns of Nature, Colors of STEAM” se aliniază perfect cu obiectivele educaționale contemporane, oferind o temelie solidă pentru învățarea pe tot parcursul vieții.
GRĂDINIȚA „ELENA FARAGO” CRAIOVA - PARTENER ÎN PROIECTUL eTWINNING
Într-o lume în care tehnologia ocupă un loc din ce în ce mai important în viața de zi cu zi, Grădinița cu Program Prelungit „Elena Farago” din Craiova face un pas important spre educația modernă, participând in proiectul internațional eTwinning– Digital Silence, in anul scolar 2024-2025
Proiectul își propune să abordeze una dintre provocările majore ale educației timpurii din zilele noastre: utilizarea excesivă a dispozitivelor digitale (televizor, tabletă, telefon) de către copiii preșcolari și impactul acestora asupra dezvoltării limbajului și a socializării.
Proiectul Digital Silence reunește parteneri educaționali din România și Turcia, urmărind schimbul de bune practici și colaborarea transnațională în sprijinul educației timpurii. Grădinița „Elena Farago”, are bucuria de a reprezenta România în această inițiativă, alături de cadre didactice dedicate și inovatoare din ambele țări. Profesorii participanti din cadrul Gradinitei Elena Farago sunt Coseran Dorina, Tirsogoiu Alina, iar Postelnicu Eliza este cofondator proiect.
Obiectivele proiectului
Prin Digital Silence,
ne propunem:
- Să
sprijinim copiii preșcolari cu dificultăți de vorbire sau întârziere în
dezvoltarea limbajului prin activități sociale, jocuri de rol și exerciții
pentru dezvoltarea încrederii în sine;
- Să
promovăm relații sănătoase de prietenie în cadrul grupelor prin activități
de cooperare și comunicare directă;
- Să
oferim părinților strategii eficiente de parenting digital,
care să limiteze efectele negative ale expunerii prelungite la ecrane;
- Să
facilităm schimbul de bune practici între cadrele didactice din cele două
țări participante, dezvoltând în același timp competențe profesionale și
lingvistice.
Deschidere internațională și învățare
colaborativă
Proiectul le
oferă cadrelor didactice ocazia de a colabora la nivel internațional, de a
învăța din alte sisteme educaționale și de a împărtăși propriile experiențe.
Participanții vor beneficia de formări, schimburi de experiență și interacțiuni
interculturale, sprijinind astfel dezvoltarea profesională și personală.
Mai mult, prescolarii noștri vor avea ocazia de a interacționa
(online) cu copii din Turcia, dezvoltând abilități sociale, curiozitate
culturală și încredere în sine.
Un pas spre viitor
Participarea
Grădiniței „Elena Farago” la proiectul Digital Silence contribuie
la extinderea viziunii noastre educaționale, promovând un învățământ centrat pe
copil, adaptat nevoilor actuale ale societății. Ne dorim să fim un model de implicare
și inovație în educația timpurie, oferind copiilor noștri un start sănătos și
echilibrat în viață.
Pentru mai multe
informații despre proiectul Digital Silence, vă invităm să accesați
pagina oficială TwinSpace:
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/digital-silence/twinspace
FROM
NATURE TO CLASSROOM
DOĞADAN
SINIFA
Proiectul International eTwinning DOĞADAN SINIFA - FROM
NATURE TO CLASSROOM, este implementat în
anul scolar 2023-2024 la Grupa mijlocie B "Ghioceii" de la Grădinita
cu P.P. Elena Farago, Craiova, de către doamnele profesor Postelnicu Eliza si Nita
Corina Maria, alături de 10 parteneri din Turcia 3 din Grecia si unul din Romania.
Proiectul îsi propune desfăsurarea de activităti care să pună în valoare materiale cât mai diverse din mediul înconjurător. Copiii vor iesi afară, vor descoperi elemente ale mediulul inconjurator, vor căuta materiale oferite de natură cărora le vor găsi functionalitate, vor crea anumite modele punându-si în valoarea creativitatea.
Dintre
obiectivele acestui proiect cu impact asupra prescolarilor putem mentiona:
-crearea
unui mediu în care copiii lucrează impreună, colaborează si dovedesc sprit de
echipă;
-schimbarea
perspectivei asupra naturii, ajutându-i sa vadă că materialele din natură
gasite ca deseuri pot deveni utile prin reciclare
-dezvoltarea
sentimentelor de responsabilitate si dragoste pentru natură
-experimentarea
sentimentului de succes ca urmare a finalizarii produselor proiectului
Alături
de copii, părintii sunt partenerii noştri în acest proiect. Sustin copiii in
crearea produselor pentru fiecare activitate si se bucură alaturi de ei de
rezultatele obtinute.
Suntem
in permanentă legatură cu profesorii si elevii din Turcia si Grecia cu care
realizăm un schimb de experientă valoros pentru toti partenerii.
Multumim
eTwinning!
.png)







Niciun comentariu:
Comentariile noi nu sunt permise.